Vanoers.nlKlantverhalenBreda Marketing

“Samen met Van Oers verder groeien”

Hildegard Assies | Breda Marketing
  • Accountancy
  • Finance & Control
Klantverhaal Breda Marketing

Een relatie van Van Oers spreekt zich uit over de samenwerking. Dit keer Hildegard Assies, directeur bij Breda Marketing.

Breda Marketing bouwt met heel veel mensen en organisaties in de stad aan het nieuwe verhaal van Breda: de stad van morgen. Directeur Hildegard Assies: ‘De urgentie is er om de stad, met behoud van het verleden, te vernieuwen en te veranderen. Dit om ervoor te zorgen dat Breda over dertig jaar nog steeds een fijne stad is om te wonen, te bezoeken, te ondernemen of om te studeren. We durven groot te dromen. Van Oers denkt mee over hoe we met de citymarketingorganisatie naar de toekomst toe kunnen groeien en opschalen.’

Ambitie van Breda: samen bouwen aan de stad van morgen

Het is deze grote ambitie van Breda die voor Hildegard de trigger was om de opdracht van de gemeente Breda op te pakken om met een citymarketingorganisatie aan het nieuwe Breda te bouwen. Hildegard: ‘Iedereen kan eraan bijdragen om de stad elke dag een beetje mooier te maken. Om de stad van morgen te bouwen en na te denken over wat voor volgende generaties nodig is, redeneer je niet vanuit ik, maar vanuit een gezamenlijk belang. We doen het samen. We hebben elkaar in de stad nodig om te zorgen met woord, beeld en daad dat Breda over twintig, dertig jaar nog steeds relevant is voor alle doelgroepen: bewoners, bezoekers, bedrijven en studenten.’

Werken vanuit vertrouwen

Breda Marketing heeft vanuit de gemeente Breda de opdracht om deze opgave op een onafhankelijke manier waar te maken. Hildegard: ‘We werken vanuit het 100% vertrouwen van het Bredase college om Breda op een nieuwe manier in de markt te zetten, waardoor Breda laat zien dat het óók een creatieve en innovatieve stad is. Natuurlijk leggen we verantwoording af, maar dat werken vanuit vertrouwen is ontzettend fijn.’

Profilering op de 3 G’s

Breda Marketing stimuleert dat de stad zich op de 3G’s profileert: groen, gastvrij en grenzeloos. De beoogde stad in het park heeft óók aandacht voor duurzaamheid, circulariteit en leefbaarheid. Een gastvrije stad, diep verankerd in het DNA van Breda, is óók open en inclusief. Terwijl het grenzeloze staat voor de internationale toegevoegde waarde en de ontwikkeling van technologie en creativiteit. Hildegard: ‘Een zijstapje, weet je dat de gameopleiding van BUAS (Breda University of Applied Sciences) behoort tot de derde beste van de wereld? Er zijn zoveel dingen waar we trots op mogen zijn en die Breda couleur locale geven; dát verhaal mogen we nog meer uitdragen om de zichtbaarheid van het merk Breda te vergroten. Online, want we leven in een digitale wereld, maar zeker ook fysiek met onder andere een fysiek informatiepunt. Citymarketing is een proces van de lange adem. Wat we willen bereiken, is vernieuwing. De aanwezige hartelijkheid en creativiteit benutten om grote gebaren richting de toekomst te maken met behoud van dat wat er al is: gezellig blijft het toch.’

Professionaliseren en digitaliseren administratie

Bij deze ambitie paste ook het professionaliseren van de administratie. Hildegard: ‘Als start-up hadden we rond 2019/2020 te maken met de handmatige administraties van de kleinere organisaties waaruit we zijn voortgekomen. We zaten echter al midden in het digitale tijdperk. Zodoende zijn we alle processen gaan digitaliseren en automatiseren. Daar zochten we een financiële partner bij, die samen met ons zou kunnen kijken hoe we een nieuwe financiële administratie zouden kunnen bouwen. Door om ons heen te vragen, kwamen we uit bij Van Oers.’

Pragmatische aanpak bij nieuw financieel systeem

Hildegard: ‘De klik met Van Oers was er meteen; onze vraag paste bij hun profiel om organisaties te ondersteunen met en te adviseren over het voeren van hun administratie. Ze lieten ook merken het tof te vinden om op deze manier actief iets voor de stad Breda te kunnen doen. Samen met Van Oers hebben we ons financiële systeem gebouwd. Eerst brachten we alle processen in kaart, vervolgens hebben we systemen aangekocht en ingericht. Typerend vind ik de pragmatische aanpak bij Van Oers. Ze gaan goed na wat je nodig hebt en wat bij je past. Daarna komen ze met pragmatische oplossingen. Wat ik ook fijn vind, is hun interesse in onze organisatie. Dat merk ik aan hun enthousiasme en betrokkenheid. Wat dat versterkt, is dat we al zolang we zaken doen, hetzelfde vaste aanspreekpunt hebben.

‘Sturen vanuit cijfers, daar zie ik absoluut het nut en de noodzaak van in.’

Sparren over de cijfers

Nu het financiële systeem staat, is er nog steeds wekelijks contact tussen Breda Marketing en Van Oers. Hildegard: ‘Ze ondersteunen ons bij het klaarzetten van de betalingen, het boekhouden, het in orde maken van de jaarrekening en bij de verantwoording naar de gemeente. Alle besprekingen doen we hier op locatie, zoals de maandafsluiting die we elke maand samen doen. Door samen de cijfers te lezen en te interpreteren, ontstaat steeds meer inzicht. We bouwen met deze data historie op waardoor we steeds krachtiger worden in het op een efficiënte manier sturen van onze organisatie in de gewenste richting. Sturen vanuit cijfers; daar zie ik absoluut het nut en de noodzaak van in. Als je de cijfers snapt, kun je daar ook mee ‘spelen’ wat super relevant is om verder te kunnen groeien. Natuurlijk blijf ik verantwoordelijk voor de keuzes die we maken, maar met Van Oers kan ik daar goed over sparren.’

Samen groeien

‘We groeien samen in de business. Want met het verhaal over Breda besmetten we ook Van Oers om talenten en bedrijven in de nieuwe economie een warm hart toe te dragen. Eigenlijk wel mooi want Van Oers is een voorbeeld van een organisatie die haar roots koestert, maar die tevens heeft ingezet op vernieuwing en innovatie.’  

Sanne Oldenburg
Sanne Oldenburg
Senior assistent controller
  • icon
Sanne Oldenburg
Sanne Oldenburg
Accountants van Van Oers

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Wij zijn uw accountant voor nu en voor de toekomst. Zorg ook dat uw zaken goed geregeld zijn.
Bekijk onze dienst Direct contact
Haal meer rendement uit uw organisatie met Van Oers Organisatieadvies
Sanne Oldenburg
Sanne Oldenburg | Senior assistent controller
Benieuwd naar hoe wij uw bedrijf verder helpen?
Heeft u vragen naar aanleiding van dit klantverhaal of bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact op met onze specialisten en zij helpen u graag verder.