Van Oers merkt dat medewerkerstevredenheid een steeds belangrijker agendapunt is voor veel ondernemers. Om u te ondersteunen en te voorzien van de juiste gegevens én expertise bieden wij een speciaal ontwikkeld MTO aan, waarbij wij u ontzorgen in de uitvoer en naar wens kunnen ondersteunen in de opvolging van het MTO. Â
Waarom een MTO?
Een MTO biedt uw organisatie de kans om te luisteren naar alle medewerkers en zo te leren over hun werkervaringen, ideeën en meningen zonder dat u ieder signaal individueel op de werkvloer hoeft op te vangen. Het is een krachtig en efficiënt communicatiekanaal dat u overzicht biedt en u in staat stelt om samen met uw medewerkers toe te werken naar betere prestaties. Op deze manier laat uw organisatie niet alleen zien dat het perspectief van medewerkers belangrijk is, maar ook dat gehoor wordt gegeven aan gesignaleerde onderwerpen. Met de juiste opvolging van het MTO kan leiden tot verhoogde tevredenheid, betrokkenheid en loyaliteit van uw medewerkers.Â
Hoe wordt een MTO uitgevoerd?
Het proces van een MTO bestaat op hoofdlijnen uit drie fasen.
- De voorbereidingsfase: deze fase in het proces is gericht op het creëren van het juiste landschap, wat betekent dat er doelen en verwachtingen in kaart worden gebracht. Tevens is dit de fase waarin u uw medewerkers informeert en management wordt voorbereid op het traject en de mogelijke vervolgstappen van het MTO.
- De afname van het MTO: de afname van het MTO gaat bij Van Oers middels een speciaal ontwikkeld platform, waar we op effectieve en overzichtelijke wijze de tevredenheid van alle medewerkers kunnen meten. In deze fase ontvangen uw medewerkers een persoonlijke uitnodiging om de vragenlijst in te vullen.Â
- De rapportage: hier worden de resultaten geanalyseerd en gepresenteerd en wordt een inzichtelijke rapportage van het MTO opgesteld. Vervolgens kunt u aan de slag met de rapportage en is het tijd om een actieplan op te stellen naar aanleiding van de terugkoppeling aan de medewerkers.Â
Inhoud van het MTO
In het MTO worden diverse onderwerpen bevraagd die gezamenlijk de mate van tevredenheid van uw medewerkers inzichtelijk maken. Van Oers hanteert acht zorgvuldig geselecteerde categorieën als uitgangspunt om de kernaspecten van de medewerkerstevredenheid te meten. Deze vragen strekken van de dagelijkse werkomstandigheden tot de strategische betrokkenheid van medewerkers bij organisatiedoelen. Â
Deze afbeelding geeft u een kijkje in het door ons ontwikkelde dashboard. Het dashboard geeft u in één oogopslag inzicht en overzicht van de resultaten. Daarnaast vindt u hier diverse analyses die u faciliteren in het opstellen van een actieplan.
De opvolging: uitvoer van het actieplan!
Om te voorkomen dat uw medewerkers zich niet gehoord voelen na het invullen van het MTO is het van belang uw medewerkers transparant op de hoogte te brengen en te houden van de uitkomsten, voortgang en de nog uit te voeren acties. Daarom is het belangrijk een actieplan op te stellen. Hierbij is het van belang om rekening te houden met de juiste prioritering van de acties. Deze prioritering kunt u ook samen met uw medewerkers bepalen. Invulling geven aan de opvolging van het MTO is misschien nog wel belangrijker dan de uitvoering op zich. Van Oers kan u hier naar wens bij begeleiden en mee ondersteunen.Â
Meer informatie
Heeft u vragen over het MTO of wilt u graag sparren over wat een MTO voor uw medewerkers en organisatie kan betekenen? Onze HR-specialisten helpen u graag! U kunt contact opnemen via onderstaande button of per mail: hrsolutions@vanoers.nl.
Algemeen - Contact
Neem contact op met Van Oers
Vul hier uw gegevens in en wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op!