Authenticatie app
2-factor authenticatie betekent dat u, naast het opgeven van een gebruikersnaam en wachtwoord, een extra code op dient te geven om toegang te krijgen tot Loket.nl. Het is hiervoor mogelijk om gratis gebruik te maken van een handige app. Naast het invullen van de gebruikersnaam en wachtwoord heeft u in dat geval een mobiel apparaat nodig om de extra beveiligingsstap bij het inloggen te kunnen uitvoeren.
Hoe het werkt
Login in Loket.nl 3.0 en kies links onderin via Instellingen voor de button ‘2-factor authenticatie’. Doorloop eenmalig deze procedure en 2-factor authenticatie is vanaf dan voor u geactiveerd. Zodra u inlogt en gebruikersnaam en uw wachtwoord heeft opgegeven, zal Loket.nl vragen om een verificatiecode. Vul hier de code in die u terugvindt in de app op uw mobiel apparaat. De code die in de app wordt gegenereerd is een beperkte tijd geldig.
Met ingang van heden is het mogelijk gemaakt om de 2-factor authenticatie te verplichten bij gebruikers in Loket.nl. Wanneer uw contactpersoon Loonadvies een nieuwe werkgevergebruiker of afdelingsmanager aan dient te maken in Loket.nl, kunt u dus aangeven of de 2-factor authenticatie daarbij verplicht geactiveerd dient te worden of niet.
De helpdeskpagina van Loket.nl biedt indien nodig extra informatie omtrent het instellen van de 2-factor authenticatie.
Meer informatie?
Wilt u meer weten over 2-factor authenticatie in Loket.nl? Neem dan contact op met uw contactpersoon van Loonadvies.
Algemeen - Contact
Neem contact op met Van Oers
Vul hier uw gegevens in en wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op!